The end?

Diya Hanun | 8:37 PM | Monday, December 17, 2012 | 5 Awesome Comment's
Assalamualaikum
HARI-HARI BUSY....huhuhuu..
btw kat univrsty diya non muslim asyik sebut pasal 
21 ary bulan nie je..diorang kata the end of the world..
hmmm...Wallahualam...
Tak tahulah..kita sebagai orang islam teruskan jelah hidup...
Sabda Nabi saw,
“Sekiranya Kiamat akan berlaku sedang di tangan kamu ada sebiji benih, dan selagi Kiamat belum berlaku sedangkan kamu masih berkesempatan untuk menanamnya, maka tanamlah biji benih itu”.

dan ada juga yang mengatakan

“Apabila engkau memiliki sebiji kurma di tanganmu maka tanamlah. Meskipun besok akan kiamat, semoga engkau mendapat pahala” [HR Imam Ahmad]



p/s: kucing ni tiada kena mengena dengan entry...just tak ade picture je nak letak..hehe :)

5 comments:

  1. Kte sbg umat islam tak boleh percaya..kan.. ;)

    ReplyDelete
  2. macam2 depa ni, haram ke atas kita lau percaya..huhu
    p/s:
    kucing sape tu? macam kucing saya,,hehe

    ReplyDelete
  3. semua syirik kalau kite percaya.. btw, cute kucing tu.. hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum, terima kasih kerana sudi memberikan komen.