Aiskrim Gulung atau Ice Cream Rolls Malaysia

Diya Hanun | 12:13 PM | Tuesday, January 19, 2016 | 36 Awesome Comment's
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl‎

Pernah nampak tak aiskrim gulung? Aiskrim gulung merupakan street dessert yang terkenal di Thailand dan mula tersebar ke negara lain seperti barat seperti New York dan tak ketinggalan negara kita Malaysia. Dekat KL pun banyak juga kiosk-kiosk aiskrim gulung sebegini.
Selama ni tak pernah nak try rasa, Kakak aku dah nak payung aiskrim gulung, ape lagi, kita on je. Hehe. Kiosk Ice Cream Roll yang aku pergi ni terletak di 9 Avenue Nilai. 


Ini cara-cara aiskrim gulung tu dibuat, macam best je. 

Jadi kitorang beli 2 perisa sebab 2 aiskrim RM15, ala tak banyak pun beza dia..kalau beli 1 RM 8, murah RM 1 je. Kakak aku pilih perisa durian, dan aku pula coklat.


Ini adalah menu Kiosk Ice cream rolls ni.

Maaf komen agak jujur disini
Komen aku: Aku tak tahu lah, sebab aiskrim coklat aku tu manis sangat ke or coklat dia pekat sangat, chip coklat dia letak banyak sangat atau mungkin aku makan aiskrim ni masa aku dah terlampau kenyang sebab bila aku makan lama-lama dia rasa muak. Untuk perisa durian pula, dia rasa okay. Not bad sebab rasa dia macam aku tengah makan durian betul just bila letak chip coklat tu rasa dia agak pelik..ahaha..

36 comments:

  1. waaah ni macam yang kat thailand tu la hahahaha

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hehe..x special pun, rse mcm aiskrim biase je..

      Delete
  3. waaa~ first tgk dorg thai buat... boleh buat sendiri ke?

    ReplyDelete
  4. ngidam lama dh nk mkn eskrem. hahaha. nmpk sedap betol! ^^

    ReplyDelete
  5. Cuaca panas...tak sempat toleh kiri kanan ni...

    ReplyDelete
  6. mesti sedap tu, dah lama tak melahap aiskrim XD

    ReplyDelete
  7. wahh dapnya. tapi kenapa mahal nau. hahahahhahahahhahahahahahhahahahahaha

    ReplyDelete
  8. Belum pernah cuba, kat Nilai ke tu??
    Kat Seremban so far tak jumpa pulak.

    ReplyDelete
  9. aduhhhh! Sedapnya ice cream gulung ni nyummmmm

    ReplyDelete
  10. hahahaha cantek bebenor display aiskrim nya.... tp apakan daya, aiskrim durian gak yang sedap, banding coklat :D hahahahah nnt blik msia nak rasa la jugak!

    ReplyDelete
  11. Setakat ni mcm tak pernah jumpa je lg. Takpe jumpa nanti nak try la. Cambest je. Hehe

    ReplyDelete
  12. aii..nmpk mcm sdap jer ais krim tu..yg wrna pink tu marshmellow ke?

    ReplyDelete
  13. salam kenal..

    mama menarik.. tapi dah tua2 ni tak berapa berani nak makan benda manis2 ni..

    ReplyDelete
  14. mahaalnyaah, tapi worth la kalau sedap

    ReplyDelete
  15. aaaaaa terliurrrrrr part oreo je hihi sbb not fancy ice cream lover giteww hihi

    ReplyDelete

Please Be Nice