Anak tudung bonggol unta

Diya Hanun | 5:39 PM | Sunday, June 3, 2012 | 9 Awesome Comment's




Assalamualaikum

hye3...
..korang pernah nampak tak anak tudung yang macam nie


sanggul bonggol unta.. pelik gilerkan..selalu ada kat pasar-pasar yang jual tudung..diya selalu jugak tengok benda nie tergantung kat gerai tudung...dengan hrga rm5 or 6..ingatkan bola..haha..kite yang tak taw ni pun konpius asal pelik na benda neh..tapi kenapa mesti buat anak tudung macam tu???? sanggul tinggi-tinggi cenggitu...ish...nak pikat laki ker..tak elok lorh 
ni hadis yang menyatakan tentang sanggul bonggol unta..huhu...copy paste dari blog agama sekadar memperingati readers blog diya neh..

“Dua golongan dari ahli neraka yang aku belum melihat kedua-duanya iaitu;
1. Kaum yang membawa cambuk seperti ekor lembu untuk memukul manusia dengannya, dan;
2. Wanita-wanita yang berpakaian tetapi bertelanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencederungkan orang lain kepadanya. Kepala-kepala mereka umpama bonggol-bonggol unta yang senget. Mereka ini tidak akan dapat memasuki syurga dan tidak akan mencium baunya di mana bau syurga dapat dicium dari jarak perjalanan sekian sekian jauh”.(Riwayat Imam Muslim dari Abu Hurairah –radhiyallahu ‘anhu-).[1]
kalau pakai tudung memang nampak tinggilah sanggul tu..

p/s: model tudung tu didatangkan khas dari uma diya...nilah adik diya..
hehe...rase2 laki ke perempuan die nih..
The answer is,.... dia adalah boy...heheee..

bile adik diya menjadi sengal..haha..die memang takde keje...tengok gambar bawah nih..da serupa macam sikh je diya tengok anak tudung tu dibuatnye..





9 comments:

  1. Haha.. Okay..start bace dri atas serious..ble dh smpai bawah.. LOL xdekeja :D

    ReplyDelete
  2. haha...kimi2...owg xske sgt la tulis seriuz2..hehe..cmey x lou ayy kai tdng tu...muahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Lou ayy tu nak je dnga ckap kakak dy.. Macam2..hehe

      Delete
  3. siha x suka anak tudung ni..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHE..sme la..xelok pkai benda neh..

      Delete
  4. akak dulu fikir yg anak tudung sanggul ni orang banggali je pakai... n akak tanya kenapa kita nak kena pakai pulok? mcm pelik je...

    ReplyDelete
  5. ni bkn sy pkai..hha..kan xblh pkai pon bnde ni..mse tu x tau mcm mne ade dlm beg plastik..myb terambil..mostly perempuan pakai bg nk nmpk kple xflat sgt..tp xblh sbenarnye buat mcm tu

    ReplyDelete

Assalamualaikum, terima kasih kerana sudi memberikan komen.