Jangan ambil kesempatan atas kebaikan orang lain

Diya Hanun | 9:36 PM | Friday, June 28, 2013 | 5 Awesome Comment's
لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl‎
Sekadar ingin meluahkan:

Orang kata jangan terlalu baik nanti orang pijak..
tapi kalau tak baik nanti orang anggap kita kejam pula..
dekat dunia ni macam-macam orang ada..
ada yang hanya baik ketika nak sesuatu dari seseorang sahaja
bila dah dapat sesuatu terus tak ingat dah
ada pula yang ambil mudah dengan kebaikan orang lain..
Licik sangat,pandai nya..
Kita berikan bantuan tapi orang pergunakan kita..sebab bantu membantu
 itukan amalan yang Allah suka..
kalau kita ikhlas dapat pahala..
cuma bila tahu kita dipergunakan untuk kesenangan orang lain..
Itulah..ada rasa dipergunakan tu..aishh..buat sedih jelah...
Tak apa lah biar lah Allah tahu niat kita..
Biarlah ikhlas hati kita membantu bukan kerana balasan..
walaupun telah dipergunakan..jangan lah marah..
Biar sahaja Allah membalasnya..
Semoga kita tidak buat begitu kepada orang lain..
biar kalau boleh kita muhasabah diri selalu,,
Jangan gunakan kebaikan orang lain untuk kesenangan diri kita sendiri..
KITA TAK TAHU BILA ALLAH BALAS BALIK..
Baru tahu rasa kita..

p/s :(/_\) Dear Allah, i hope this experience never made me give up to help other people..Thanks for giving me a lesson on which people i can lie on to and which people just take advantage to me..
#kebaikan dipergunakan
orang lain untuk kepentingan mereka sendiri....
Tak apalah..sekadar peringatan.. :)

5 comments:

  1. apa2 pn..nawaitu tu yang penting kn..=)

    ReplyDelete
  2. saya pun xsuke sgt org mcm ni..kenapa tak lihat org lain..bkn nk mmpersoalkn ape2 hanya kite ni manusia biasa..ada hati dan perasaan jufa..

    ReplyDelete
  3. Sangat2 setuju. Bila kita terlalu baik dgn org..ada yg fikir semua ok utk bila2 masa. Dr segi masa dan wang.mmg niat ikhlas utk bantu.. tp bila dah terlebih2.. hmmm.jgn pentingkan diri sendiri

    ReplyDelete
  4. Sangat2 setuju. Bila kita terlalu baik dgn org..ada yg fikir semua ok utk bila2 masa. Dr segi masa dan wang.mmg niat ikhlas utk bantu.. tp bila dah terlebih2.. hmmm.jgn pentingkan diri sendiri

    ReplyDelete

Assalamualaikum, terima kasih kerana sudi memberikan komen.