Rugilah kamu yang tidak berpuasa di bulan Ramadhan

Diya Hanun | 11:47 PM | Thursday, August 16, 2012 | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum

tinggal dua hari je lagi nak raya..
pejam celik pejam celik kejap je Ramadhan dah berlalu..
cukup ke ibadah yang kita buat dalam bulan Ramadhan ni..
hmmm..kita akan cakap..TIDAK..
tapi bukan mudah untuk mendapat bulan Ramadhan nie..
sebab dia datang sekali setahun..
Banyak ganjaran yang Allah janjikan dalam bulan nie....
Tapi ade jugak orang yang tak nak berpuasa kan..,
Alasan dia LETIH!
nabi pown berperang time bulan ramadhan! puasa lagi tu!

nie sebenarnya nak cakap pasal kaum Adam..
kebanyakan diorang ni tidak berpuasa..
MasyaAllah..
okla rasa macam ayat dia skema sangat pulak.,haha..
nak diceritakan sebenar ea..
Kat tempat Diya nie ramai giler Jaga melayu..
tak kira umur tua ke remaja ke belia!
ceh semua tak puasa..
dengan selamba nye bawa botol air ke water cooler then isi..sambil minum berdiri..
NIE GAMBAR HIASAN!
amboi~ sedap nye cik abang minum sambil berdiri ea!
dah la tak puasa..minum depan orang ramai...
ape punya perangai lah tu...
keje bukan berat pown..duduk tengok bangunan!
ape la susah sangat nak tahan lapar dan dahaga selama beberapa jam..
baik yang tua mahupun muda! 
Dari first day Ramadhan sampai la sekarang...
tak puasa...hadoi...
TAK SERBA SALAH KAT ALLAH KE!



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, terima kasih kerana sudi memberikan komen.