Hati dan perasaaan

Diya Hanun | 12:21 AM | Saturday, January 14, 2012 | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum....
keje? okla...
suda jangan citer keje..ok jer....hihihii~


Nak bebel la sorang2 hari nie...
Kita kalau nak hidup, kena la belajar untuk tidak membenci orang....
right?? ofcoz la walaupun hati kita sesakit mana dengan orang lain, tapi buat bodo jela kan...
just pikir...hidup kita hidup kita, hidup diorang hidup diorang...
diorang nak kutuk ke nak keji ke nak puji ke,...bia je...hoho...
kena belajar untuk pandai menghadapi setiap orang dengan setiap perbuatan yang berbeza-beza..
ada orang yang bersikap lembut, ada pulak yang gangster, ade pulak yang pangai tu yang blur2 sikit, ada pulak yang depan baik belakang lain, ade pulak yang mulut cakap lepas, ada yang ceria, periang, baik hati, suka mencarut, suka wat benda pelik dan macam2 la....
So sebagai manusia, kita tak pernah lari dari sikap ingin mempunyai kawan...
fer sure kita juga ada hati dan perasaan...kadang-kadang ada la masa pasang surut dia...
kena la pandai balance....but susah jugak la kan....
Ramai yang cakap hidup nie kita kena pandai cari kawan..
hati-hatilah dalam memilih kawan...
kawan2 jugak tapi jangan sampai memakan diri suda...
tapi kalau kawan kita tu je...takkan nak mengasingkan diri......
habis kalau kawan kita dah berubah?? takkan nak cakap arh lantak dioang la...
thats why la....cara senang jer...nasihat dia...
cakap ayat simple tapi bawa makna yang tersirat di sebalik ayat tu.....
tak taw la kalo kawan tu jenis tak paham senang cakap je terus...
hehee..susa memang susa tapi da kenyataan ek..
tapi kalau masih tak berani bia jela.....huhuuu...jalan terakhir...tapi...
jangan sesekali memutuskan tali persahabatan...
sekali putus memang la boleyh ikat lek tapi takkan same macam dulu ok....

paling baik: jaga percakapan dan perbuatan...takut menyakiti hati dan perasaan orang pula...
sebab kita tak tahu hati dan perasaan orang...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum, terima kasih kerana sudi memberikan komen.