Apa rasa putus cinta?

Diya Hanun | 4:04 PM | Thursday, April 25, 2013 | 3 Awesome Comment's
 photo assalam-1_zpsce3aec1c.png

Kebanyakan orang akan buat banyak perkara yang tak masuk akal bila diorang putus cinta. Kadang-kadang kita mengharapkan orang yang kita cinta itu adalah orang yang akan kita kahwini satu hari nanti dan yah..bila cinta yang terbina tiba2 terputus di tengah jalan memang sakit..
Orang kata patah hati tu sakit, dan memang sakit sangat..lagi2 bukan kita yang meminta untuk hubungan itu putus tapi pasangan kita itu sendiri..

Kita tak kan tau macam mana sakit hati tu kecuali kita merasakannya sendiri..
So tak hairanlah ada yang sanggup bunuh diri sebab putus cinta..
Masalah sekarang ialah perasaan cinta tu memang tak boleh dikawal, hurm dan perasaan tu datang bila2 tanpa kita duga..

Tak ada ubat pun yang boleh ubati perasaan putus cinta tu..
Nak tahu apa kita rasa masa putus cinta? Lagi2 bukan kita yang minta dan kita tak tahu apa sebab yang membuatkan cinta kita tu tak bertahan sampai ke jinjang pelamin..
Sangat sakit, dia lebih kepada mental illness di mana emosi kita merasa tak stabil..
kita mendapat tekanan emosi yang sangat gila..hoho
Ok macam mana nak describe ea..
Contoh kita sayang sangat dekat sesuatu tiba2 kita terpaksa melepaskan dia pergi...
Mestilah sedih kan...kenapa kita sedih? Sebab kita tak mampu memiliki someone tu sedangkan dalam hati ada keinginan yang kuat untuk memiliki dia..
Ouch be mine! Oh sorry cant..hmmm..so sad right... Masa tu kita akan mengalami kejutan otak,hati,badan semualah...dan secara automatik mata kita mengeluarkan air mata..huhu...cryin* mungkin kita dah cuba jadi yang terbaik untuk si dia tapi bukan takdir bersama...sabarlah wahai hati..kadang2 pula kita masih mengharapkan dia kembali walaupun dia dah banyak kali buat kita menangis..

Dan sampai sekarang ramai yang masih tak dapat melupakan orang yang dicintai tu lebih2 lagi bila kita yang menjadi mangsa untuk melepaskan dia pergi semata2 nak lihat dia gembira dengan orang yang dia sayang....
Tapi masa kita tengah down yang amat tulah kita memerlukan sokongan sahabat,family or orang yang rapat dengan kita agar kita tak melakukan perkara yang boleh melukakan diri sendiri...
Cuma semangat untuk bangun balik je yang dapat buat kita melupakan si dia..
Nak tak nak je,
Kadang2 bukan orang yang kita rindu, tapi memori bersama dia yang buat kita rindu..

3 comments:

  1. agreee...it's all about memories...

    ReplyDelete
  2. betul tu..teringat seorang sahabat yang makin kurus kerana putus cinta..walaupun ada sahabat dan keluarga disisi tapi kalau diri sendiri tak kuat,apa pun tak jadi..tu gunanya pula dekatkan diri dengan pencipta.

    ReplyDelete
  3. I pun penah putus cina tapi apa boleh buat tak ada jodoh, jodoh tu tuhan tentukan... tapi i sedih nak lepas kan dia... i ni cina si dia tu malay mana boleh... macam cinta monyet je... T.T

    ReplyDelete

Assalamualaikum, terima kasih kerana sudi memberikan komen.