Fikir Positif

Diya Hanun | 11:30 PM | Saturday, February 4, 2012 | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum....
huhuuu....aku stress betul bila otak aku manjang asik fikir yang negatif...
ish.....macam tengok orang berkumpul jer mesti aku ingat orang nak gosip(dalam bahasa kasarnya: mengumpat)
lepas tu kalo ade orang nak takder mood jer dengan aku mesti aku fikir aku ade terwat salah kat diorang...
HEIIIII DIYA!!! START FROM NOW!!! DONT LET YOUR MIND CONTROL YOURSELF!


tadi ade la dengar ceramah ke ea...tak taw la agaknye nasihat kot dari orang yang lebih tua kat tempat kerja aku nie....dia sedarkan aku yang aku tak boleh asyik berfikiran NEGATIF!
FAHAM DIYA SAYANG~ hmmm...baiklah akak....saya ngerti kok....
time aku ngah tacink dengan kawan ker orang ke mesti aku cari dia minta nasihat....
seronok saangat....dia sporting....
tadi akak tu cakap

''Diya ko kena latih diri ko jadi yakin...perasaan rendah diri ko tu menebal sangat...
tu la pasai yang ko asyik tacink jer....ce ko fikir macam nie..

.kalau orang tu nak kawan kita kawan la....
kalau orang tu tak nak kawan dengan kita sudah...kita tak rugi apa kan...

lepas tu ingat pesan akak ko tak boleh fikir negatif sangat...kalau kawan ko macam larikan diri dari ko ko cakap la kat hati yang diorang tu nak g amek barang ke, tertinggal sesuatu tu la dia g patah balik tu...

tak pun kan kalau ko datang time diorang tengah borak lepas tu diorang diam ko cakap kat hati nie mesti nak privasi...so jangan kacaw....setiap orang pun ada hak,prinsip and rahsia masing-masing....
kita kena hormat faham..... :-)

kalau diorang tiba-tiba taknak bercakap dengan kita...fikir jer yang diorang nie sakit lidah ke....lidah bengkak ke...tu la xder mood and xreti nak cakap....muahaha,,,pelik...
lepas tu kalau orang tak nak kawan dengan kita jangan la paksa dia,,,kalau orang tak paham dengan kita jangan nak paksa diorang paham....
biarkan je....

biarlah orang nak kata apa....
kita kawan2 tapi kena la jaga hati kawan, jaga tutur kata....jangan sampai lidah membuat hati terluka....

Start hari ni ko ce try ubah ea....akak nak ko cuba sebulan dulu buang semua minda kotor and negatif tu....
ape-ape pun akak doakan yang ko dapat wat yang terbaik dalam persahabatan yer :-) "

So itulah nasihat berguna dia yang aku nak share...
lepas nie aku akan cuba positifkan diri aku....InsyaAllah....amin...

p/s:semoga berjaya diya^-^

No comments:

Post a Comment

Please Be Nice