Showing posts with label sehari di sekolah. Show all posts
Showing posts with label sehari di sekolah. Show all posts

Hari Sukan SMKKJ 2O11

Diya Hanun | 5:02 PM | Friday, July 1, 2011 | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum....


Alhamdulillah, akhirnya sukan tahunan untuk tahun ni bagi SMK khir johari,beranang...Da tamat!!!!!


fuuhh.....tapi ada lah sedih gak sebab tahun akhir so tahun nie la last hari aku rasa sukan sebagai pelajar sekolah....waaa....rindu kowt nanti.....
malas la nak citer panjang2....
ape yang pasti rumah yang menang tmpat 1-uma kuning, no2-uma biru ke3 uma merah dan 4 uma ijau...
heheee....cayalah biru uma aku tu....huhuu....walaupun bukan penyumbang utama emas...
tapi adela jugak...
huhuu...yeah! from last to no2....still ok la....huhuu....

Latihan kebakaran.

Diya Hanun | 4:22 PM | Friday, April 29, 2011 | Leave a Comment Here (^_^)/
27 APRIL 2011...


laporan hari ni,..


sekolah aku selasa hari itu ada mengadakan  latihan kebakaran....
KAMI AHLI BSMM, KADET POLIS,KRS BOMBA & 4 ORANG PELAJAR BIASA.....
Ditugaskan untuk berlakon membuat aksi mengenai detik-detik cemas ketika kebakaran....


SITUASINYA BEGINI:


Empat orang pelajar telah terperangkap dalam sebuah makmal komputer di sekolah..


malangnya mereka terperangkap kerana gril terkunci dengan mangga,..
seorang pelajar pengsan kerana terhidu asap yang tebal da kesesakan nafas
,seorang cedera kerana terkena api manakala 2 lagi pelajar meminta tolong...
pegawai bomba dari Bangi datang membantu memamadamkan kebakaran....
asap bermula dari atas bangunan dan mula merebak ke seluruh bangunan.....
namun, kebakaran berpunca daripada seorang pelajar yang bermain mancis di atas makmal tersebut...
akibatnye api terpercik ke wayar dan api menyala.....
Pelajar tersebut melarikan diri. Kadet Bomba dibantu BOMBA sebenar dengan trak
bomba mereka berjaya memotong mangga pada gril berkenaan..
4 orang pelajar tersebut berjaya dikeluarkan dari bangunan tersebut dan Bulan Sabit Merah Malaysia
membantu merawat luka...akhirnya api dapat dipadam dan penjenayah yang melakukan kebakaran dapat ditangkap.....
nilah makmal yang konon ea terbakar tu....heheee....lakonan sahaja....


SEBENARNYA:
nampak jer gempak situasi yang aku tulis atas tu...tapi realitinya....hehee...


luka tu kitorang guna sirap...pergh...busuk bau sirap tu...hehe...aku jadi mangsa....luka sikit jer...
pastu...asap tu kitorang guna sabut kelapa...fuuhhh....pedih mata aku kena asap tu....
pelajar yang terlibat buat asap tu adalah 2orang pelajar dari kadet bomba....hehe.....
ade plak orang kate kantoi...sirap...bukan luka pown.,,...memang la bukan darah...
ni lakonan....heheee.....

PENAT NYER....

Diya Hanun | 12:32 PM | Saturday, April 2, 2011 | Leave a Comment Here (^_^)/
Da lame x bukak blog nie.....busy la katekan....huhuu....
mggu lepas smmggu aku demam....fuuhh....yelakan...cuaca skang macam plik jer....
redup2 tapi panas....bile panas plak mmg menyakitkan kulit bile dok lame2 bwh matahari tu....
ok sekarang nie ramai yang demam...so xbape kisah la kan...


skang aku nak citer sikit sal pengalaman aku masuk pertandingan pantun n bahas kat skowl laen....
heheee.....walaupun kalah tapi aku xkesah sbb aku masok nie pown kena paksa....huhuu
pertndingan pantun nie diadakan kat SMK BANDAR RINCHING......
sekolah aku SMK KHIR JOHARI BERANANG lawan ngan skowl SMK ENGKU HUSIN...
markah die xlah jaoh beza....mungkin bkn rezki....so kalah...


Pertandingan bahas ala parlimen tu plak diadakan pada 31 Mac 2011..diadakan kat SMK BANDAR TASIK KESUMA.....
Taw x kitowg latihan sehari jer....
huhuuu.....sehari sebelum tu kitowg bertungkus lumus wat bahas.....tp disebabkan kitowg hnye sempat latihan yg
pihak kerajaan jer....so kitowg kalah....lawan ngan smk bandar rinching sebagai pihak pembangkang....
so oleh kerana xsempat wat yang pihak pembangkang pnye text...kemenangan xbpihak pada kami......sob3....
latihan pown shari.....keh3,,,xprepare langsung....n mmg da taw pown kami xkn menang....
heheee....xkesah la....asalkan da wat yg terbaek....

p/s: demam aku jd nyer sal xckup rehat n tido....huhuuu

STOKIN TERBANG!

Diya Hanun | 5:56 PM | Wednesday, February 16, 2011 | 1 Awesome Comment's
Hari nie koko...as usual kitorang x dibenarkan balik....heheeee....
Semalam suara aku ilang,hari tu demam...sehari lepas sembuh terus ilang suara...
tapi an ary nie ok...
Suara aku da ok sikit walaupun masih lagi serak2 basah macam ella lorh....
huhuu....sengau jer...heheee....
Tapi kita kembali pada kisah yang aku nak citer pasal stokin terbang....




Alkisah.....
tadi SMK KHIR JOHARI BERANANG A.K.A SEMAHIR ada perlawanan bola sepak persahabatan dengan sekolah SAUJANA MPIAN KAJANG...
ade la gak budak2 perempuan yang gedik2 la kan....mentang2 ade budak laki dari sekolah lain,,
mula la nak pikat,....chet...ta pape ta...
then....perlawanan bola sepak bermula...
tengah syok duduk kat padang tu bersorak2 tetiba lak bola terbang ke arah pelajar....
time tu aku ade...elok jela aku tengok bola tu terbang atas kepala tu..tinggi jerp...hehee...
then tengah kitorang syok tengok bola melayang, tetiba jer ade benda hitam turut serta melayang sekali...
sekali ape da.....
Stokin busuk orang....hehe.....sibuk jer nak melayang stokin tu....jahat tol la sape yang baling tu....
stokin pun nak publisiti ker....


P/S: Mane datang stokin tu?? musykilnye aku....

HARIKU KACAU!!!!

Diya Hanun | 7:36 PM | Monday, February 7, 2011 | 1 Awesome Comment's
waaa....tak terkata hariku.....


Aku jadi juruacara yang kalut ma....sob3....

ape da masalah aku...kalau cakap atas pentas je mesti aku gugup....waawawaaa....
mmg abez arr pengetua marah nan MC kali nie....haha....abez ko fardiyah....
haha....ade plak aku tergagap atas tu....
first time jd MC A.K.A MASTER OF CEREMONY dan first time perhimpunan jadi kelam kabut....haha...
malu siot....tapi pasti aku harap aku dapat belaja dari hari nie....
Pasai aku....time2 tu gak la aku terbatuk dan selsema....sob3....tu pasal la aku jadi clumsy....
tah la...
P/S:learn from mistakes keyh Fardiyah!!!!!!!


WAAAA!!!! maybe aku xprepare sgt kowt...tula,take it easy la.....
tapi!! mmg sumer owg da knal aku nampak ea....yang panik semacam tu....huhuu....xpandai nak kawal emosi kowt....ngeh3....

Aku dah form 5...

Diya Hanun | 5:17 PM | Tuesday, January 4, 2011 | 1 Awesome Comment's

huhuuu...xsangka...da form 5 aku tahun nie....blh kire aku da jadi senior kowt...hehee...
tp dsbabkan aku yg mseh x membesar, orang len menganggap aku sebagai form 1.....sob2...
sadis2...
heheee....tp xkesah la..aku kena igt lagi setahun je nak sekolah sebelum keluar sekolah....memula kena la fokus tok SPM...huhuu...2nd day sekolah je terus start belajar....mathematic lak tu...huhuu..english kire boleh la....tp mathematics and addmath susah nye nak faham....!!
tadi lupe la bawak kalkulator...sob3...xjmpe pown mane aku letak....waaaa....
last2 kena la cubitan manje...huhuu.....
tapi yang xbest nye, aku still dok tempat belakang yg paling ujung dalam kelas aku nie....huhuu...
spek mata aku da kabur la....sob3..sape nk sponsor aku beli kanta..hehee...mestila x ade...
aku gak la kena usaha....pastu td tgk cgu kat dpn, giler silau wa cakap sama lu...huhuu...tp xpela....walau dok kat blakang xberapa nak denga n xbpe nk nmpak ape cgu cakap n tulis kat depan,..tp kite minda kite harus lah sentiasa berada di hadapan dan jangan sesekali tertinggal ke belakang...huhuuu...
usaha mesti diteruskan...
chayok fardiyah chayok!!!!!

SELAMAT TINGGAL MEMORI 2010..

Diya Hanun | 3:16 PM | Sunday, January 2, 2011 | Leave a Comment Here (^_^)/
kalau nak diikutkan, kita mmg da lame masuk tahun baru bagi tahun islam...tp nk diikut tahun masihi kita baru je masuk....sememangnye, tahun masihi dicipta oleh orang barat bagi memenuhi cita-cita dan impian mereka sahaja....tp ape pun kita ttp hidup dlm kalendar yg dicipta oleh orang putih sendiri....

bagi aku 2010 mmg bawa byk memori terutamanya semasa aku dalam tingkatan 4...
macam2 perkara yang menggenmbirakan dan menyedihkan aku rasai tahun 2010...
semua perkara tu bawa kenangan tuk aku....
lwtn dan aktiviti banyak pd tahun 2010...
mmg bez....cuty bulan disember nie pun aku rasa yg paling aku xkan pernah lupe...
walaupun tiada siapa tahu ape pgalaman yang aku lalui...tp biar jela aku sje yg mngetahuinye...
dan aku akan simpan dalam memori aku...aku harap tahun 2011 lebih bermakna untuk aku dan semua orang yang aku sayangi....
jgn lupe....
chayok2~~
SPM TAHUN NIE!!

Experimen biologi..

Diya Hanun | 4:11 PM | Sunday, December 12, 2010 | Leave a Comment Here (^_^)/
busan la....xtaw nk cter ape....aku cite sikit la pasal experimen bio...
hmmm...memule mmg aku x suke bio...awal2 lg da kena igt pasal organel2 yg ade dlm cell...
aku xphm....byk kne hfal....but kene la go onn dgn subjek nie....nk SPM la katekan...
experimen bedah katak cgu blum wat g...
cgu xske...cgu pun geli darah ke....hehe...tp stkat nie...experimen yg mncabar
adalah experimen yg terpaksa menggunakan air liur atau saliva dlm bhse bio utk mnguji ttg pencernaan makanan..mlalui experimen nie...kite leyh tgk ape yg dicerna dlm mulut and enzyme ape yg bertindak....cewaaahhh....mngajar lak aku kat sini..
k la teruskan cter ea...
mase form 3 pown ade wat experimen yg mlibatkan air liur...eeish....geli sungguh...
mase dlm mkmal nie...cgu mule2 suruh semua orang wat air liur masing2...and wat experimen sndri...
tp blaku la sdkit tunjuk prasaan kat sini...rmai yg mmberontak...akhrnye sbulat suara tlah mnetapkan yang stp kmpln msti mnghntar wakil untuk membuan air liur mreka....hehee..agak menjijikkan....
tp...nak belaja...kena la berkorban sikit...
group semeja aku ade 4 orang...dlm group nie aku yg dipksa..huhuu....air liur sndri...xla geli...
then....wakil stp kmpln btungkus lumus memenuhkan air liur masing2 dlm bikar...
ade yg bebuih...eeeuw!!!! ade kaler kuning2!!! eeeeeuksss!!!
heeee...aku pnye...xpyh cter la....t jijik plak....tp yg pasti...dpt la stgh bikar...hehee...
bsusah pyh taw!!
then...experimn ni diteruskan.....kena plak amek saliva la name mnje air liur nie.....
saliva aku tu dowg p amek....heheee~ sukenyer tgk!!! geli masing2!!!
ade yg nk muntah2 la.....hahax...
bgoz2..amek ko...korang nak sgt saliva aku...hehe~
tp test kitorang nie xbrape jd la....coz ape tah yg terjd....kena test saliva tu nan air kanji...tp
nseb kitorang,,expermn tu jd len dr yg len,..hehe....saliva aku mmg unik...apela...
then...akhir sekali....result experimen tpkse la kitorang amek dr group len..hehee...nseb2...

C!kgu..KAm! SAYANG SGT KAT C!KGU !!!!

Diya Hanun | 5:14 PM | Thursday, October 7, 2010 | 3 Awesome Comment's
....Sedih sgt2 coz cgu aq xtrime pnggn n cwn aq....btpe hmbar rase hati ble lihat cgu2 yg len memberi semula pinggan pelajar yg tlh digunakan mreka sbg simbolik pada acara jamuan hari raya 2.10 ary 2....huhuuu...selalu tcher x wat cmneh.....slalu tcher caring sgt2...kami syg sgt kat tcher...p ape yg tcher wat kat aq time 2...aq beri pnggan aq pada tcher nk suruh tcher gne...p tchr xpndng..then tcher xgunekan pownn! paz 2 tcher bla cm 2....KNAPE TCHER WAT CMNEH...


td baru aq taw yg tcher trase aty sgt kat dak2 pmpuan coz xnk dtg rye uma dy....kami bkn ape tcher....kami btol2 byk aral melintang....huhu...tcher...dlm aty kami taw tcher btol2 rase cdyh n mrajok nan kmi...


.....tcher....smpai skang tcher xlyn kami pljar pmpuan...ary 2 tcher ade bg msg kat bam...tcher igt x...yg tcher kate aty rase pedih xder sape yg taw...tcher kate mcm neh:
raye nk abez..huhuuu...rumah cgu laen yg jaoh2 dpt pulak kamu pergi...p ruma sy lngsug xnk snggh...then tcher ckp KIRIM SALAM SAYa PD BUDAK PMPUAN KLAZ KAMU YG DA BERJAYA!!!!!


huhuuu,,,,....tcher!!! kamii xbrniat pown nk wat tcher mcm neh taw,....huhuuu...tcher xtaw btpe kami syg sgt kat tcher...huhuuuu...kami taw tcher still mrajuk nan kami...
bktinya stp kali tcher bjumpa salah sorg dr kami mzt tcher xpndng dan wat2 cam kami xder di situ...
tcher...taw x btape tkotnyer kami nk minta maaf kat tcher...huhuuu....
_TCHER SHAMSINAR YG KMI SYGI!!!! KNAPE HARUZ ADA PERTELINGKAHAN SPT INI!!!!


KAMI TAW BTPE PDIHNYER SEORG GURU SAINS YG TELAH MENGAJAR ANAK MURIDNYA DR TINGKATAN 1 SEHINGGALAH KAMI BERJAYA MENEMPUH PMR TAHUN LEPAS TCHER....
TCHER...
KAMI TAW BTPE SAKIT ATY TCHER KRN DIBUAT SEOLAH2 TCHER TLH DILUPAKAN KRN TCHER TDAK MNGAJAR KLAZ KAMI BUDAK SAIN TULEN TCHER.....
KAMI JUGA MENGERTI BTPE HANCUR HATI TCHER TATKALA MURID2 YG DISYGI TDAK MNCUL PD HARI RYE YG INDAH MNJENGUK GURU2 YG RYNDU PD ANAK2 DIDIK NYE...HUHUUU...
TCHER....BKN SALAH KAMI UTK BERBUAT ATY TCHER PARAH DN PEDIH!!
KAMI XSNGAJE...KRN MASE TU KAMI BTUL2 XDPT BKUMPUL KRN MSALAH YG SERING KALI MELANDA KAMI....
TCHER!!
APA SALAH KAMI...SAMPAI TCHER MNGHUKUM KAMI PLAJAR PRMPUAN SEBEGINI RUPA.....


TCHER SHAM...KAMI SYG SGT KAT TCHER....KAMI KAN LUPE SGLA DIDIKAN,LETERAN,ILMU DAN JUGA SEGALA NYA YG DTG DR TCHER.....
THER IGT TAK TIME SUKA DUKA KITA BERSAMA???!!! TCHER SELALU BACKUP KITORANG BLE CGU LEN KOMPLEN TTG KITORANG...MCM2 TCHER WAT TOK KAMI TNDA TCHER MENYAYANGI KAMI SEPENUH ATY...TCHER IGT LAGI KAN TCHER????!!!


huhuuuuu.....
td kami xbrani nk mintak maaf scara dpn2....krn aty tcher sdah spt xdpt nk maafkan kami lg...huhuuu...bgtu sakitnyer aty tcher...JAHATNYER KAMI NEH....huhuuuu...
td kmi da wat satu kat neh mewkili kami pljar pmpuan...kami ltak atas meja tcher...
tp xtaw la ape reaksi tcher melihat kad yg comel 2...huhuuuu...smoge ALLAH melembutkan aty tcher utk mnerima kami dan memaafkan ank didiknya ini....KAMI MINTAK MAAF TCHER....KAMI SYG SGT KAT TCHER.......


WALAU APA PUN TERJADI!! KAMI XKAN BERPUTUS ASA MEMINTA MAAF DARI TCHER...WALAUPUN KAMI TERPAKSA MELUTUT MOHON AMPUN PADA TECHER!
SEHINGGALAH TCHER MEMAAFKAN KAMI...


kami menunggu hari nya tcher...smpai satu thap nanti tcher mmg akan memaafkan kami...pcyalah tcher...huhuuuuuuuu...

ScEnE LaWAk kOwT..dIwAkTu ujan lbat....

Diya Hanun | 7:30 PM | Wednesday, September 29, 2010 | 1 Awesome Comment's
heheee....alkisah...maka tersebutlah kisah...tadi mase blek skowl dlm kol 3.15 cm 2 la....ujan lbat gler...huhuu....seb bek abg aq amek...p ade 1 ksah lawak neh...heheee...
dgn smgat aq redah ujan 2 ke gate skolah....mse aq lari 2 kaum india trut sama mngikuti jejak ku berlari anak di bawah ujan,,mcm industan lorh...hehee...p yg pliknyer...pljar2 india nie mnuju ke arah kereta abg aq....aq kn rabun,so try la tgk no plat dr blkng...BTOL!! 2 keta abg aq....tp aq tgk pljar india nie da msuk keta abg aq 2 nthen kuar lek,,,aq time 2 jaoh cket dr dorang...paztu dorang sngih mnuju ke dalam skolah lek...hahaaa....alamakkk...skali dorang tsalah masuk keta da...mntang2 keta bapak dorang same nan abg aq...hahaaa....abg aq yg tpinga2 truz tglak tatkala aq memasuki keta 2 dan plajar india tersebut  dlm keadaan sgan silu ke skolah smula....cpt2 aq soh abg aq pcut....hmmmm...biase la ujan....sumer bleyh salah n rase nk blik cpt....heheeee....xnmpk kowt dorng 2.....heheee...tglak aq & abg aq,...hekz3....lawak2...

PENGAJARAN YANG SAYA DAPATI HARI INI:
-ye pown nk cpt...jgn smpai salah naek keta orang pula...heheee...xpasal2 kena bwk lari t...naya 2...hekz3..