Kuih batik..

Diya Hanun | 6:28 PM | Friday, January 14, 2011 | Leave a Comment Here (^_^)/
hari nie xsangka aku wat kuih batik...
da lame xwat...setelah sekian lame biskut marie xde kat rumah nie....hehe...
tp aku wat cukup makan je...
xbest nyer....
xkenyang la...
tp yang pasti aku berjaya wat...yea^^,

Aku main letak je bahan ape yang aku nak, hik2...

AMARAN:
JANGAN TRY KALAU XMAHU KUIH BATIK KORANG TU XMENJADI TAW....HEHEE...
CARI RESEPI DARI ORANG LAIN..

meh aku kongsi sikit resipi die:

KUIH BATIK..

bahan:
-milo
susu pekat manis cap ape2 je...
-mentega @ merjerin
-biskut marie yang telah dipatah2kan..

cara membuat...
-memule cairkan mentega or marjerin atas api...biarkan dia cair...
-kalau dah cair, masukkan pula susu pekat...anggar jela berape2 yang korang mahu...
tapi banyak sikit la dari mentega or merjerin yang korang letak tu....
-pastu masukkan milo, anggaran ea sampai korang punya sebatian mentega n susu yang da korang mix tadi jadi warna milo iaitu warna coklat....tapi jangan sampai penuh sangat korang letak...t susah nak kacau...
-akhir sekali masukkan la biskut marie....
-sebati kan diorang sampai la dah xleh nak kacau g...
-next masukkan la dalam bekas n then mampat2 kan  sementara masih panas...
keluarkan dari bekas, dah boleh makan.,...


p/s: aku nie memang suke men anggar...bagi sesiapa nak try...kalau xjadi jangan marah aku pulak taw..
aku just nak kongsi je...heheee....nie men anggar je....

No comments:

Post a Comment

Please Be Nice