What we did we get back

Diya Hanun | 11:38 PM | Tuesday, February 21, 2012 | 1 Awesome Comment's
Assalamualaikum....
heheee...lame da tak tulis blog...cian ko blog....takpe jarang pown orang bace ko....
heheee.....
Sebenarnya hari  ni nak berleter pasal apa yang kita buat kita akan dapat balik hasilnya....
tak kira perbuatan itu baik atau jahat lambat laun ada balasannya...



Kalau orang yang bukan Islam...dia percaya yang ini adalah hukum karma....
tapi tak kira apa pun semua nya atas ketentuan Illahi....
Sebagai contoh, bila kita belajar bersungguh2 dan berusaha untuk buat yang terbaik demi mendapat result yang cemerlang...
InsyaAllah ape yang kita usahakan akan kita perolehi semula atas semua usaha yang kita dan lakukan...
Allah itu maha adil lorh....
Kadang2...kalau kita wat jahat kat orang,mengutuk ke mengumpat ke....kita akan kena balik....
kalau kita buat baik pula kita akan dapat benda baik...
tapi sesetengah orang tak suka melihat orang lain berbuat kebaikan...
tapi biarlah...niat orang berbeza2....
orang kata kalau kita wat jahat denga orang kalau bukan kena kat kita mungkin akan jatuh pada anak kita pula....
kesian,.......hmmm.....so every act is starting with ur mind (^-^)

Result SPM

Diya Hanun | 11:29 AM | Wednesday, February 15, 2012 | 2 Awesome Comment's
Assalamualaikum....
Debaran result nie dah makin terasa la....
huhuuuu...sampai termimpi-mimpi lagi tu....aaaaaaaaaaaa.............
aku harap mimpi tu tak betul.....huhuhuuuu:-(
aku harap dapatlah ape yg aku target!!!!!!!
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

taik kucing!

Diya Hanun | 11:10 PM | Friday, February 10, 2012 | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum!!
heheee...amacam...mesti ingat aku mencarutkan??
eh mane adela....
aku nak citer pasal hari ni....
hmmm,....tensen kot bile tengok tibe2 atas baju yang aku jual ade taik kucing!!!
aaaaaa...mane datang kucing tu.....tensen tol...
kena jugak cuci hmmm...
penat.....n BUSHUUUUUUUUUK!

Fikir Positif

Diya Hanun | 11:30 PM | Saturday, February 4, 2012 | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum....
huhuuu....aku stress betul bila otak aku manjang asik fikir yang negatif...
ish.....macam tengok orang berkumpul jer mesti aku ingat orang nak gosip(dalam bahasa kasarnya: mengumpat)
lepas tu kalo ade orang nak takder mood jer dengan aku mesti aku fikir aku ade terwat salah kat diorang...
HEIIIII DIYA!!! START FROM NOW!!! DONT LET YOUR MIND CONTROL YOURSELF!


tadi ade la dengar ceramah ke ea...tak taw la agaknye nasihat kot dari orang yang lebih tua kat tempat kerja aku nie....dia sedarkan aku yang aku tak boleh asyik berfikiran NEGATIF!
FAHAM DIYA SAYANG~ hmmm...baiklah akak....saya ngerti kok....
time aku ngah tacink dengan kawan ker orang ke mesti aku cari dia minta nasihat....
seronok saangat....dia sporting....
tadi akak tu cakap

''Diya ko kena latih diri ko jadi yakin...perasaan rendah diri ko tu menebal sangat...
tu la pasai yang ko asyik tacink jer....ce ko fikir macam nie..

.kalau orang tu nak kawan kita kawan la....
kalau orang tu tak nak kawan dengan kita sudah...kita tak rugi apa kan...

lepas tu ingat pesan akak ko tak boleh fikir negatif sangat...kalau kawan ko macam larikan diri dari ko ko cakap la kat hati yang diorang tu nak g amek barang ke, tertinggal sesuatu tu la dia g patah balik tu...

tak pun kan kalau ko datang time diorang tengah borak lepas tu diorang diam ko cakap kat hati nie mesti nak privasi...so jangan kacaw....setiap orang pun ada hak,prinsip and rahsia masing-masing....
kita kena hormat faham..... :-)

kalau diorang tiba-tiba taknak bercakap dengan kita...fikir jer yang diorang nie sakit lidah ke....lidah bengkak ke...tu la xder mood and xreti nak cakap....muahaha,,,pelik...
lepas tu kalau orang tak nak kawan dengan kita jangan la paksa dia,,,kalau orang tak paham dengan kita jangan nak paksa diorang paham....
biarkan je....

biarlah orang nak kata apa....
kita kawan2 tapi kena la jaga hati kawan, jaga tutur kata....jangan sampai lidah membuat hati terluka....

Start hari ni ko ce try ubah ea....akak nak ko cuba sebulan dulu buang semua minda kotor and negatif tu....
ape-ape pun akak doakan yang ko dapat wat yang terbaik dalam persahabatan yer :-) "

So itulah nasihat berguna dia yang aku nak share...
lepas nie aku akan cuba positifkan diri aku....InsyaAllah....amin...

p/s:semoga berjaya diya^-^

Selamat tinggal adik;'(

Diya Hanun | 12:11 PM | | Leave a Comment Here (^_^)/
Assalamualaikum..
Semalam aku mimpi yang sara kecik salam n cium pipi aku....
huhuuu...dia cakap lepas ni adik da tak dapat jumpa akak da....
lepas tu dalam mimpi tu dia hilang....
huhuuu....
sedih betul....
boleh pulak mimpi pasal adik tu....huhuuu....
Sekarang adik sara kecik da kena ambil balik ke ibu kandung dia yang zalim...
sebab mak tiri dia tak sempat sekolahkan dia....
orang baru nak sekolahkan bulan februari tu tapi dia da amek....
hmmm....aku doakan dia tak diapa-apakan oleh ibu kandung dan keluarga sebelah ibunya...
ada ke patut dera anak...hmmm...lepastu pak tam dia pun ikut pukul dan pukul adik sara...
dia buat macam binatang....ish...
cian aku dengar bila mak tiri dia lagi sayang adik tu dari ibu kandung sendiri..huhuuu...
sekarang ni aku cuma boleh doakan adik tu selamat dan dilindungi Allah dari kezaliman ibu kandungnya....
hmmmm.....

P/s: Semoga kita berjumpa lagi adik khairina maisarah....